PS WEB SOLUTION ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΡΕΕΕΕ!!!!!: Καταπάτηση κάθε εργασιακού νόμου!!!ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ!

Τρίτη, 24 Απριλίου 2012

Καταπάτηση κάθε εργασιακού νόμου!!!ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ!

Share This To YourBlog.biz

Δύο απολυμένοι για συνδικαλιστική δράση λιμενεργάτες καταγγέλλουν. Ρεπορτάζ: Γιώργος Κατερίνης.






«Καλημέρα. Εργάζεσαι σήμερα απόγευμα στο λιμάνι». Το μήνυμα SMS στο κινητό του χειριστή εστάλη στις 12 το μεσημέρι και σε λίγες ώρες έπρεπε να αναλάβει βάρδια στον προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ. Με ανάλογο τρόπο ειδοποιούνται οι εκατοντάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται στον προβλήτα που εκμεταλλεύεται η Cosco να αναλάβουν εργασία.


Με ένα σύστημα εργολαβιών για λογαριασμό της εταιρίας Διακίνηση Α.Ε. (θυγατρική της ΕΛΓΕΚΑ), η οποία τους ενοικιάζει στη θυγατρική της Cosco, την ΣΕΠ, περίπου 800 εργαζόμενοι απασχολούνται σε ένα ασύδοτο και πλήρως απελευθερωμένο, από κάθε έλεγχο, εργασιακό καθεστώς.
Οι ανώνυμες -μέχρι τώρα- καταγγελίες και οι ανακοινώσεις συνδικάτων και οργανώσεων, απέκτησαν πλέον ονοματεπώνυμο και καταγράφονται με τον πιο επίσημο τρόπο από την Επιθεώρηση Εργασίας. Αφορμή η επώνυμη καταγγελία δυο εργαζομένων που απολύθηκαν, επειδή κινήθηκαν για τη σύσταση συνδικαλιστικής οργάνωσης μέσα στην. κινεζική επικράτεια, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν στοιχειωδώς την απαράδεκτη, κι επικίνδυνη για την ίδια τους τη ζωή, κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο εμπορευματικό σταθμό της χώρας.


Σε 24ωρη ετοιμότητα
Ο Δημήτρης Μπατσούλης προσλήφθηκε τον περασμένο Μάιο ως βοηθός χειριστή ανυψωτικού μηχανήματος σε μια από τις υπεργολαβικές επιχειρήσεις. Επί εννέα μήνες (μέχρι να απολυθεί) βρισκόταν σε ένα αδιάκοπο stand by, μια 24ωρη απλήρωτη ετοιμότητα αναμένοντας το γραπτό μήνυμα στο κινητό του για το πότε έχει βάρδια. Ένα μήνυμα που πολλές φορές ερχόταν δύο ώρες πριν αναλάβει εργασία. Υπήρξε μέρα που ενώ βρισκόταν σε πρωινή βάρδια, έλαβε μήνυμα για να συνεχίσει και στην απογευματινή.
Με εμπειρία 17 ετών σε μηχανήματα άρχισε να ανησυχεί για την κατάσταση που αντιμετώπιζε. Μηχανήματα που εργάζονται συνεχώς, χωρίς να μεσολαβεί συντήρηση, φθαρμένα ελαστικά σε μηχανήματα που ζυγίζουν μαζί με το φορτίο 90 τόνους, παντού χυμένα λάδια, χειριστές μηχανημάτων χωρίς άδεια. Κυριολεκτικά μεροκάματο του τρόμου.
Όταν αποφάσισε μαζί με άλλους συναδέλφους του να αναλάβουν δράση για να αλλάξουν τα πράγματα, η αντίδραση ήρθε ακαριαία. Ο ίδιος και ο Νίκος Μαρκάκης απολύθηκαν χωρίς δεύτερη κουβέντα. Η υποψία συνδικαλιστικής δράσης στο περιβάλλον της κινεζικής πολυεθνικής τιμωρείται για παραδειγματισμό.
Οι καταγγελίες με όλα τα αποδεικτικά στοιχεία βρίσκονται στα χέρια της Επιθεώρησης Εργασίας Πειραιά. Το θέμα είναι σε γνώση του ίδιου του ειδικού γραμματέα επικεφαλής του ΣΕΠΕ, ενώ έχει φτάσει με ερωτήσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή. Όσα καταγράφουμε στο σημερινό ρεπορτάζ αρκούν για να ξεσηκώσουν σύσσωμο τον ελεγκτικό μηχανισμό του υπουργείου Εργασίας.
«Μέσα σε δυο μήνες είχαμε υπογράψει τρεις ατομικές συμβάσεις διαφορετικές μισθολογικά», μας λέει ο Δ. Μπατσούλης. «Υπογράψαμε σύμβαση εκ περιτροπής εργασίας και ακριβώς την ίδια μέρα αορίστου χρόνου». Η σύμβαση για εκ περιτροπής απασχόληση αναφέρει τέσσερις ημέρες εργασίας την εβδομάδα και μέχρι 16 το μήνα «με βάση το ημερήσιο κατατεθειμένο πρόγραμμα εργασίας». Το πρόγραμμα αυτό ουδέποτε τηρήθηκε. Οι εργαζόμενοι δεν ήξεραν ποτέ το ρεπό τους, το χρόνο ανάπαυσης, ήταν υποχρεωμένοι να σπεύδουν για εργασία μόλις λάμβαναν το γραπτό μήνυμα. 
Και φυσικά οι μέρες εργασίας τους ποτέ δεν ήταν 16: έφθαναν τις 22, 23 ή και 25. Προγράμματα εργασίας δεν βρήκαν ούτε στην Επιθεώρηση Εργασίας Κερατσινίου, ούτε στην αντίστοιχη του Πειραιά, όπου προσέφυγαν οι δυο καταγγέλλοντες. Αλλά δεν προσκομίστηκαν από την εργοδοσία ούτε στις δυο τριμερείς συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Επιθεώρηση Εργασίας του Πειραιά.


Καταπάτηση κάθε εργασιακού νόμου
Η ασύδοτη δράση του συγκεκριμένου εργολάβου δεν είναι εξαίρεση. Άλλωστε, η ύπαρξη των υπεργολαβιών εξυπηρετεί ακριβώς την απόκρυψη των πραγματικών εργοδοτών. Από τα μηνύματα στα κινητά των απολυμένων φαίνεται ότι την εντολή εργασίας την δίνει το τηλεφωνικό κέντρο του ΣΕΜΠΟ. Όταν προσελήφθησαν, ήταν ο διευθυντής της Διακίνηση Α.Ε. Ιωάννης Σοφιανόπουλος που υποσχέθηκε ότι από τον Σεπτέμβριο θα φτιαχνόταν πρόγραμμα εργασίας. Ένα κουβάρι που αποσκοπεί στην «κατάτμηση της εργοδοτικής ευθύνης», όπως αναφέρει και η σχετική ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παν. Λαφαζάνης και Θοδ. Δρίτσας, στις 9/4.
Μέσα από τις καταγγελίες των δύο απολυμένων χειριστών απεικονίζεται το σαθρό καθεστώς μέσα στο οποίο κινείται η κινεζική πολυεθνική. Η ίδια η σύμβαση που έχουν υπογράψει και που υπογράφουν πανομοιότυπα όλοι οι εργαζόμενοι των διαφόρων εργολάβων είναι μνημείο αντεργατικότητας. Το πιο κραυγαλέο είναι το άρθρο 4 που αφορά τις αποδοχές, όπου αναφέρεται ως μηνιαίος μισθός 915,10 ευρώ μεικτά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται υπερωρίες, νυχτερινή απασχόληση, σαββατοκύριακα, διότι δήθεν το ποσόν αυτό ξεπερνά τα κατώτερα που ορίζει η κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας. Για την ιστορία, η ΣΣΕ των χειριστών που ισχύει μέχρι τέλους του 2012 προβλέπει κατώτερο μεικτό μισθό 929,74 ευρώ. Ο Δ. Μπατσούλης μας έδειξε ένα τυχαίο εκκαθαριστικό αποδοχών, αυτό του Οκτωβρίου 2011. Ενώ υποτίθεται ότι πρέπει να εργάζεται 16 ημέρες το μήνα, έχει καταγράψει 23 ημέρες εργασίας με 37 ώρες νυχτερινής απασχόλησης. Μαζί με τα δυο επιδόματα που δικαιούται βάσει της σύμβασης (ειδικών συνθηκών και βαρέων μηχανημάτων) έλαβε 1.316 ευρώ καθαρά, από τα οποία όμως τα 639 εμφανίζονται ως εξτρά αμοιβή (μπόνους), ώστε να μην φαίνεται ότι δικαιούται υπερωριακή απασχόληση. 
Στο δελτίο εργατικής διαφοράς που συνέταξε η Επιθεώρηση Εργασίας Κεντρικού Τομέα Πειραιά υποδεικνύει στην εργοδοτική πλευρά την άμεση τακτοποίηση των οφειλομένων προσαυξήσεων, ενώ μιλά για «καταδολίευση του θεσμού της μερικής-εκ περιτροπής απασχόλησης». Όσο για την απόλυση αναφέρεται ρητά ότι είναι καταχρηστική, εφόσον γίνεται με σκοπό να απασχοληθεί άλλος στη θέση του, ενώ είναι άκυρη αφού οφείλεται σε συνδικαλιστική δράση.
Τόσο οι δυο απολυμένοι εργαζόμενοι, όσο και όλοι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι αναμένουν τις επόμενες κινήσεις των ελεγκτικών φορέων του κράτους.
"Κλικ"Στις εικόνες







Δύο απολυμένοι για συνδικαλιστική δράση λιμενεργάτες καταγγέλλουν. Ρεπορτάζ: Γιώργος Κατερίνης.






«Καλημέρα. Εργάζεσαι σήμερα απόγευμα στο λιμάνι». Το μήνυμα SMS στο κινητό του χειριστή εστάλη στις 12 το μεσημέρι και σε λίγες ώρες έπρεπε να αναλάβει βάρδια στον προβλήτα ΙΙ του ΟΛΠ. Με ανάλογο τρόπο ειδοποιούνται οι εκατοντάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται στον προβλήτα που εκμεταλλεύεται η Cosco να αναλάβουν εργασία.


Με ένα σύστημα εργολαβιών για λογαριασμό της εταιρίας Διακίνηση Α.Ε. (θυγατρική της ΕΛΓΕΚΑ), η οποία τους ενοικιάζει στη θυγατρική της Cosco, την ΣΕΠ, περίπου 800 εργαζόμενοι απασχολούνται σε ένα ασύδοτο και πλήρως απελευθερωμένο, από κάθε έλεγχο, εργασιακό καθεστώς.
Οι ανώνυμες -μέχρι τώρα- καταγγελίες και οι ανακοινώσεις συνδικάτων και οργανώσεων, απέκτησαν πλέον ονοματεπώνυμο και καταγράφονται με τον πιο επίσημο τρόπο από την Επιθεώρηση Εργασίας. Αφορμή η επώνυμη καταγγελία δυο εργαζομένων που απολύθηκαν, επειδή κινήθηκαν για τη σύσταση συνδικαλιστικής οργάνωσης μέσα στην. κινεζική επικράτεια, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν στοιχειωδώς την απαράδεκτη, κι επικίνδυνη για την ίδια τους τη ζωή, κατάσταση που βιώνουν οι εργαζόμενοι στο μεγαλύτερο εμπορευματικό σταθμό της χώρας.


Σε 24ωρη ετοιμότητα
Ο Δημήτρης Μπατσούλης προσλήφθηκε τον περασμένο Μάιο ως βοηθός χειριστή ανυψωτικού μηχανήματος σε μια από τις υπεργολαβικές επιχειρήσεις. Επί εννέα μήνες (μέχρι να απολυθεί) βρισκόταν σε ένα αδιάκοπο stand by, μια 24ωρη απλήρωτη ετοιμότητα αναμένοντας το γραπτό μήνυμα στο κινητό του για το πότε έχει βάρδια. Ένα μήνυμα που πολλές φορές ερχόταν δύο ώρες πριν αναλάβει εργασία. Υπήρξε μέρα που ενώ βρισκόταν σε πρωινή βάρδια, έλαβε μήνυμα για να συνεχίσει και στην απογευματινή.
Με εμπειρία 17 ετών σε μηχανήματα άρχισε να ανησυχεί για την κατάσταση που αντιμετώπιζε. Μηχανήματα που εργάζονται συνεχώς, χωρίς να μεσολαβεί συντήρηση, φθαρμένα ελαστικά σε μηχανήματα που ζυγίζουν μαζί με το φορτίο 90 τόνους, παντού χυμένα λάδια, χειριστές μηχανημάτων χωρίς άδεια. Κυριολεκτικά μεροκάματο του τρόμου.
Όταν αποφάσισε μαζί με άλλους συναδέλφους του να αναλάβουν δράση για να αλλάξουν τα πράγματα, η αντίδραση ήρθε ακαριαία. Ο ίδιος και ο Νίκος Μαρκάκης απολύθηκαν χωρίς δεύτερη κουβέντα. Η υποψία συνδικαλιστικής δράσης στο περιβάλλον της κινεζικής πολυεθνικής τιμωρείται για παραδειγματισμό.
Οι καταγγελίες με όλα τα αποδεικτικά στοιχεία βρίσκονται στα χέρια της Επιθεώρησης Εργασίας Πειραιά. Το θέμα είναι σε γνώση του ίδιου του ειδικού γραμματέα επικεφαλής του ΣΕΠΕ, ενώ έχει φτάσει με ερωτήσεις του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή. Όσα καταγράφουμε στο σημερινό ρεπορτάζ αρκούν για να ξεσηκώσουν σύσσωμο τον ελεγκτικό μηχανισμό του υπουργείου Εργασίας.
«Μέσα σε δυο μήνες είχαμε υπογράψει τρεις ατομικές συμβάσεις διαφορετικές μισθολογικά», μας λέει ο Δ. Μπατσούλης. «Υπογράψαμε σύμβαση εκ περιτροπής εργασίας και ακριβώς την ίδια μέρα αορίστου χρόνου». Η σύμβαση για εκ περιτροπής απασχόληση αναφέρει τέσσερις ημέρες εργασίας την εβδομάδα και μέχρι 16 το μήνα «με βάση το ημερήσιο κατατεθειμένο πρόγραμμα εργασίας». Το πρόγραμμα αυτό ουδέποτε τηρήθηκε. Οι εργαζόμενοι δεν ήξεραν ποτέ το ρεπό τους, το χρόνο ανάπαυσης, ήταν υποχρεωμένοι να σπεύδουν για εργασία μόλις λάμβαναν το γραπτό μήνυμα. 
Και φυσικά οι μέρες εργασίας τους ποτέ δεν ήταν 16: έφθαναν τις 22, 23 ή και 25. Προγράμματα εργασίας δεν βρήκαν ούτε στην Επιθεώρηση Εργασίας Κερατσινίου, ούτε στην αντίστοιχη του Πειραιά, όπου προσέφυγαν οι δυο καταγγέλλοντες. Αλλά δεν προσκομίστηκαν από την εργοδοσία ούτε στις δυο τριμερείς συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Επιθεώρηση Εργασίας του Πειραιά.


Καταπάτηση κάθε εργασιακού νόμου
Η ασύδοτη δράση του συγκεκριμένου εργολάβου δεν είναι εξαίρεση. Άλλωστε, η ύπαρξη των υπεργολαβιών εξυπηρετεί ακριβώς την απόκρυψη των πραγματικών εργοδοτών. Από τα μηνύματα στα κινητά των απολυμένων φαίνεται ότι την εντολή εργασίας την δίνει το τηλεφωνικό κέντρο του ΣΕΜΠΟ. Όταν προσελήφθησαν, ήταν ο διευθυντής της Διακίνηση Α.Ε. Ιωάννης Σοφιανόπουλος που υποσχέθηκε ότι από τον Σεπτέμβριο θα φτιαχνόταν πρόγραμμα εργασίας. Ένα κουβάρι που αποσκοπεί στην «κατάτμηση της εργοδοτικής ευθύνης», όπως αναφέρει και η σχετική ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Παν. Λαφαζάνης και Θοδ. Δρίτσας, στις 9/4.
Μέσα από τις καταγγελίες των δύο απολυμένων χειριστών απεικονίζεται το σαθρό καθεστώς μέσα στο οποίο κινείται η κινεζική πολυεθνική. Η ίδια η σύμβαση που έχουν υπογράψει και που υπογράφουν πανομοιότυπα όλοι οι εργαζόμενοι των διαφόρων εργολάβων είναι μνημείο αντεργατικότητας. Το πιο κραυγαλέο είναι το άρθρο 4 που αφορά τις αποδοχές, όπου αναφέρεται ως μηνιαίος μισθός 915,10 ευρώ μεικτά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται υπερωρίες, νυχτερινή απασχόληση, σαββατοκύριακα, διότι δήθεν το ποσόν αυτό ξεπερνά τα κατώτερα που ορίζει η κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας. Για την ιστορία, η ΣΣΕ των χειριστών που ισχύει μέχρι τέλους του 2012 προβλέπει κατώτερο μεικτό μισθό 929,74 ευρώ. Ο Δ. Μπατσούλης μας έδειξε ένα τυχαίο εκκαθαριστικό αποδοχών, αυτό του Οκτωβρίου 2011. Ενώ υποτίθεται ότι πρέπει να εργάζεται 16 ημέρες το μήνα, έχει καταγράψει 23 ημέρες εργασίας με 37 ώρες νυχτερινής απασχόλησης. Μαζί με τα δυο επιδόματα που δικαιούται βάσει της σύμβασης (ειδικών συνθηκών και βαρέων μηχανημάτων) έλαβε 1.316 ευρώ καθαρά, από τα οποία όμως τα 639 εμφανίζονται ως εξτρά αμοιβή (μπόνους), ώστε να μην φαίνεται ότι δικαιούται υπερωριακή απασχόληση. 
Στο δελτίο εργατικής διαφοράς που συνέταξε η Επιθεώρηση Εργασίας Κεντρικού Τομέα Πειραιά υποδεικνύει στην εργοδοτική πλευρά την άμεση τακτοποίηση των οφειλομένων προσαυξήσεων, ενώ μιλά για «καταδολίευση του θεσμού της μερικής-εκ περιτροπής απασχόλησης». Όσο για την απόλυση αναφέρεται ρητά ότι είναι καταχρηστική, εφόσον γίνεται με σκοπό να απασχοληθεί άλλος στη θέση του, ενώ είναι άκυρη αφού οφείλεται σε συνδικαλιστική δράση.
Τόσο οι δυο απολυμένοι εργαζόμενοι, όσο και όλοι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι αναμένουν τις επόμενες κινήσεις των ελεγκτικών φορέων του κράτους.
"Κλικ"Στις εικόνες






1 σχόλιο:

  1. Η απόφαση της επιθεώρησης Πειραιά...πριν 10 ημέρες... ήταν καταπέλτης !!!

    Θα πάρει θέση ο ειδικός γραμματέας Κος Χάλαρης που διατυμπανίζει πως η εργαζόμενοι είναι προστατευμένοι σε περίπτωση καταγγελίας από τις εκάστοτε επιθεωρήσεις ??

    Ποιά η θέση της ΓΣΕΕ για αυτή την ασυδωσία των εργοδοτών ???

    800 εργαζόμενοι εκέι... δουλεύουν υπό τη τρομοκρατία της εργοδοσίας σε μία ανύπαρκτη αγορά εργασίας..
    πως να προστατευθεί ο εργαζόμενος??

    Υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανησμοί ακόμη ή καταργηθήκανε και αυτοί με το μνημόνιο ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή